2010 08 08 XIX-
sis eilinis sekmadienis metai C
Evangelija Lk
12, 35 - 40
„Tebūnie
jūsų strėnos sujuostos ir žiburiai uždegti. Jūs būkite panašūs į žmones, kurie
laukia savo šeimininko, grįžtančio iš vestuvių, kad kai tik jis parvyks ir pasibels,
tuojau atidarytų. Laimingi tarnai, kuriuos sugrįžęs šeimininkas ras budinčius.
Iš tiesų sakau jums: jis susijuos, susodins juos prie stalo ir, eidamas
aplinkui, patarnaus jiems. Jeigu jis sugrįžtų antrosios ar trečiosios nakties
sargybos metu ir rastų juos budinčius, laimingi jie! Įsidėmėkite: jei
šeimininkas žinotų, kurią valandą ateis vagis, neleistų jam įsilaužti į savo
namus. Ir jūs būkite pasirengę, nes Žmogaus Sūnus ateis, kai nesitikėsite".
MINTYS PAMĄSTYMUI
Žolinė
- Švenčiausios Mergelės Marijos ėmimo į dangų šventė yra pati seniausia ir
garbingiausia. Marijos dangun paėmimo dogma paskelbta tik 1950 m.,
tačiau liturginis to įvykio minėjimas žinomas nuo V amžiaus. Šventės ištakos -
Jeruzalė, IV a. pab. Pats
seniausias šios šventės vardas buvo ne Ėmimas į dangų, bet Marijos Užmigimas,
kuri užmigo Viešpatyje ir taip peržengė mirties slenkstį. Pasakojama, kad apaštalai atidarę Marijos kapą, nerado jos kūno, tik
gėles.
Tai jiems davė pagrindą
tikėti, kad Dievo Motina su kūnu buvo paimta į dangų, iš kitos pusės paskatino,
minint šį svarbų įvykį, šventinti gėles ir jas aukoti Marijai, kuri buvo pati
gražiausia žemės gėlė. Katalikų bažnyčios katekizme rašoma: "baigusi savo
žemiškąjį gyvenimą, Švenčiausioji Mergelė Marija su kūnu ir siela buvo paimta į
dangaus garbę; ten ji jau dalyvauja savo Sūnaus prisikėlimo garbėje, pranokdama
būsimą visų Jo kūno narių prisikėlimą" (KBK, 974).
Lietuvoje
liaudiškas šios šventės pavadinimas - Žolinė, nes per iškilmingas šventės
Mišias šventinami žolynai. Į bažnyčią nešami šventinti žolynai, javai,
daržovės, vaisiai. Tikima, kad pašventinti žolynai saugo namus nuo žaibo,
gyvulius - nuo ligų. Daug kur per Žolinės atlaidus po iškilmingų šv. Mišių buvo
rengiami folkloro koncertai, liaudiški vaidinimai, vyko giminių susitikimai,
mirusių giminaičių paminėjimai. Nuo pirmųjų krikščionybės metų pradėjus švęsti
Švenčiausiosios Mergelės Marijos ėmimo į dangų šventę, jai pritaikyta nemažai
senųjų Žolinės papročių. Seniausiais laikais Žolinė buvo susijusi su
svarbiausių lauko darbų baigimu, vasaros ir rudens sandūra. Tai - pabaigtuvių,
padėkos už visas vasaros gėrybes, derliaus paaukojimo ir pašventinimo, o kartu
- ir atsisveikinimo su želmenimis bei gėlėmis - šventė. 2000 metais Seimo nutarimu
Lietuvoje Žolinė įteisinta kaip valstybės šventė. Bažnyčiose, kurios turi
Švenčiausiosios Mergelės ėmimo į dangų titulą, vyksta dideli atlaidai.
Garsiausi iš jų - Pivašiūnų ir Krekenavos, taip pat Merkinės, Sintautų,
Leipalingio, Veliuonos, Gelgaudiškio ir kitose bažnyčiose.
ŠVENTŲJŲ MINĖJIMAI
08.09 Šv. Kryžiaus Teresė
Benedikta (Edita Štein), mergelė, kankinė (Europos
globėja)
08.10 Šv. Laurynas, diakonas,
kankinys
08.11 Šv. Klara, mergelė
08.12 Šv. Joana Pranciška
Šantalietė, vienuolė
08.13 Šv. Poncijonas, popiežius
ir šv. Ipolitas, kunigas, kankiniai
08.14 Šv. Maksimilijonas Marija
Kolbė, kunigas, kankinys