2011 05 15
IV-asis Velykų sekmadienis Gerojo Ganytojo atlaidai metai A
EVANGELIJA Jn
10, 1 - 10
„Iš tiesų, iš tiesų sakau jums: kas neina pro vartus į
avių gardą, bet įkopia pro kur kitur, tas vagis ir plėšikas. O kas pro vartus
ateina, tas avių ganytojas. Jam sargas atkelia vartus, ir avys klauso jo balso.
Jis šaukia savąsias avis vardais ir jas išsiveda. Išsivaręs visas saviškes, jis
eina priešakyje, o avys paskui jį seka, nes pažįsta jo balsą. Paskui svetimą
jos neseks, bet nuo jo bėgs, nes nepažįsta svetimųjų balso". Jėzus pasakė jiems
tą palyginimą, bet jie nesuprato, ką tai reiškia. O Jėzus kalbėjo toliau: „Iš
tiesų, iš tiesų sakau jums: aš - avių vartai. Visi, kurie pirma manęs atėjo,
buvo vagys, plėšikai, todėl neklausė jų avys. Aš esu vartai. Jei kas eis per
mane, bus išgelbėtas. Jis įeis ir išeis, ir ganyklą sau ras. Vagis ateina vien
tik vogti, žudyti, naikinti. Aš atėjau, kad žmonės turėtų gyvenimą, - kad
apsčiai jo turėtų.
MINTYS PAMĄSTYMUI
Kasmet
IV-ojo Velykų sekmadienio Mišiose skaitoma ištrauka, kurioje Viešpats Jėzus
apibūdina save, kaip Gerąjį Ganytoją. Šio sekmadienio Mišių Evangelijos
ištraukoje ir kalbama apie Bažnyčios ganytojus, atkreipiant dėmesį, kad
anaiptol ne visiems užtenka reikiamo pasišventimo, kokį turi Jis pats,
vyriausias visų mūsų Ganytojas. Plėtodamas palyginimą apie kaimenę, Jėzus tvirtina:
„Aš - avių vartai", ir prideda: „Kas pro vartus ateina, tas avių ganytojas",
tuo tarpu tie, kurie ateina kitais keliais, „buvo vagys, plėšikai, kurie...
ateina vien tik vogti, žudyti, naikinti". Du Bažnyčios istorijos tūkstantmečiai
tik patvirtina šių Išganytojo žodžių teisingumą. Krikščioniškajame gyvenime
buvo daug nuostabių ganytojų, visiškai pasišventusių tikinčiųjų gerovei,
pasirengusių atiduoti ir iš tiesų atidavusių gyvybę už savo ganomuosius. Verta
prisiminti kankiniais tapusius vyskupus ir švento gyvenimo kunigus, o taip pat
dar daugiau tokių vyskupų ir kunigų, kurie, kad ir nebūdami iškelti į altorių
garbę, kiek leido jų žmogiškos jėgos, save atidavė tarnavimui kitiems. Žinant
žmogaus prigimtį ir pasinaudojant šio sekmadienio Evangelijos žodžiais, galima
patvirtinti, kad tokių „vagių ir plėšikų" buvo ir tebėra iki šiol, ir bus
ateityje. Jėzus tai gerai žinojo, netgi galėjo pamatyti savo mokiniuose: vienas
iš apaštalų Jėzų išdavė, kitas, saugodamas savo kailį, Jo tris kartus išsigynė,
ištikus pavojui visi mokiniai pabėgo, o kryžiaus papėdėje iš dvylikos stovėjo
tik vienas. Vis dėlto Viešpats kaip tik tokiems mokiniams patikėjo savo
kaimenę. Norėdamas išgelbėti žmoniją Jis galėjo pasirinkti kitą būdą, tačiau,
nors ir gerai žinodamas žmogiškos prigimties trapumą, šiam darbui pakvietė
žmones. Jis netgi paragino visus tikinčiuosius, kad tokių ganytojų prašytų,
sakydamas: „Pjūtis didelė, o darbininkų maža; prašykite tad pjūties Viešpatį,
kad siųstų darbininkų į savo pjūtį". Tai ypatingai turėtume prisiminti
šiandien, Gerojo Ganytojo sekmadienį, kuomet meldžiamės už pašaukimus į
kunigystę. Pašauktųjų būti ganytojais visuomet bus. Mes nežinome, ar
pašauktieji sugebės atsakyti „taip", ar verčiau pasirinks „ne"? Nežinome, ar
pasirinkusieji tą kelią bus geri, ar blogi ganytojai, o gal tik vidutinybės
tarp tų dviejų kraštutinumų? Vis dėlto tikėjimo požiūriu tai nėra labai svarbu.
Mes tikime ne į vyskupus ar kunigus, bet į Jėzų Kristų, kuris savo dieviškąja
išmintimi pasirinko kelią pas mus per savo Bažnyčioje esančių tarnų rankas. Jie
yra tik įrankiai Dievo rankose, tiek gerieji, tiek blogieji atsakys už savo
darbus Viešpačiui Dievui. Iš tiesų jie žino, kad ne jie, o Dievas gelbsti
pasaulį, ir net pats geriausias iš jų privalo sakyti: „Esame nenaudingi
tarnai". Tarnai, kurių reikia žmonėms...
ŠVENTŲJŲ MINĖJIMAI
05.16 Šv. Andriejus Bobola, Jėzaus Draugijos
kunigas, kankinys
05.18 Šv. Jonas I, popiežius, kankinys
05.20 Šv. Bernardinas Sienietis, kunigas
05.21 Šv. Kristoforas Magaljanesas ir jo draugai,
kankiniai