2011 09 18 XXV - asis eilinis sekmadienis metai A
EVANGELIJA Mt 20, 1 - 16
„Su dangaus karalyste yra panašiai kaip su šeimininku,
kuris anksti rytą išėjo samdytis darbininkų savo vynuogynui. Susiderėjęs su
darbininkais po denarą dienai, jis nusiuntė juos į savo vynuogyną. Išėjęs apie trečią valandą, jis pamatė kitus, stovinčius
aikštėje be darbo. Jis tarė jiems: 'Eikite ir jūs į mano vynuogyną, ir, kas bus
teisinga, aš jums užmokėsiu!' Jie nuėjo. Ir vėl išėjęs apie šeštą ir devintą
valandą, jis taip pat padarė. Išėjęs apie vienuoliktą, jis rado dar kitus
bestovinčius ir taria jiems: 'Ko čia stovite visą dieną be darbo?' Tie atsako:
'Kad niekas mūsų nepasamdė'. Jis taria jiems: 'Eikite ir jūs į vynuogyną'.
Atėjus vakarui, vynuogyno šeimininkas liepia ūkvedžiui: 'Pašauk darbininkus ir
išmokėk jiems atlyginimą, pradėdamas nuo paskutinių ir baigdamas pirmaisiais!'
Atėję pasamdytieji apie vienuoliktą valandą gavo po denarą. Prisiartinę
pirmieji manė daugiau gausią, bet irgi gavo po denarą. Imdami jie murmėjo prieš
šeimininką ir sakė: 'Šitie paskutiniai tedirbo vieną valandą, o tu sulyginai
juos su mumis, nešusiais dienos ir kaitros naštą'. Bet jis vienam atsakė:
'Bičiuli, aš tavęs neskriaudžiu! Argi ne už denarą susiderėjai su manimi? Imk,
kas tavo, ir eik sau. Aš noriu ir šitam paskutiniam duoti tiek, kiek tau.
Nejaugi man nevalia tvarkyti savo reikalų, kaip noriu?! Ar todėl šnairuoji, kad
aš geras?!' Taip paskutinieji bus pirmi, o pirmieji - paskutiniai".
MINTYS PAMĄSTYMUI
Klausimą
dėl atlygio iš tikrųjų jau buvo iškėlęs apaštalas Petras: „Štai mes viską
palikome ir sekame paskui tave. Kas mums bus už tai?" (Mt 19, 27). Tai -
užmokesčiu paremtas mąstymas, nieko nesiskiriantis nuo senovės Romos
šventyklose kabėjusio įrašo „Do ut des" (lot. „Duodu, kad ir tu duotum").Palyginime
minimas vynuogyno šeimininkas yra geras. Jis nenori duoti išmaldos tiems
nelaimingiesiems, kurių, tariant jų pačių žodžiais, „niekas nepasamdė", nenori
jų žeminti, o siekia išsaugoti jų orumą, suteikti galimybę parodyti, kad ir jie
yra verti kitų pagarbos, padrąsinti, ir tai daro atsargiai, mandagiai, su
gailestingumu. Šeimininkas nėra kvailas ar neteisingas: jis yra geras, o su
savo pinigais gali daryti tai, kas jam pačiam atrodo tinkamiausia. Duodamas
vieniems, šeimininkas nieko neatima iš kitų. Jis pabrėžia savo teisę į
geranoriškumą: „Ar todėl šnairuoji, kad aš geras?!"
Dievas yra neįprastas šeimininkas. Jis yra
šeimininkas savo gerumo. Dievas trokšta ne tiek išspręsti nedarbo problemą,
kiek atverti vynuogyną visiems. Jis keliauja gyvenimo keliais kiekvieną dienos
valandą; kviečia visus, primindamas savo pasiūlymą. Jam nesvarbi išvaizda ar
kitų rekomendacijos. Vienintelis jį dominantis dalykas - tai žmogaus „taip".
Begalinis
Dievo gailestingumas turi vienintelį priešą - pavydą, šnairuojančią akį. Tas,
kuris nesiruošia jos gydyti, yra pats sau priešas, nes rizikuoja prarasti
amžinybę. Laukdami amžinojo gyvenimo, kaip teisėto atlygio už mūsų nuopelnus,
arba lygindami mūsų nuopelnus su kitų nuopelnais, prarandame galimybę nustebti
dėl Šeimininko dosnumo.
ŠVENTŲJŲ MINĖJIMAI
09.19 Šv. Januarijus, vyskupas, kankinys
09.20 Šv. Andriejus Kim Taegonas, kunigas, ir kiti
Korėjos kankiniai
09.21 Šv. Matas, apaštalas, evangelistas
09.23 Šv. Pijus iš Pietralčinos, kunigas