2012
04 29 IV-asis Velykų (Gerojo Ganytojo) sekmadienis
metai B
EVANGELIJA Jn 10, 11 - 18
Aš - gerasis ganytojas. Geras ganytojas už avis guldo gyvybę. Samdinys, ne
ganytojas, kuriam avys ne savos, pamatęs sėlinantį vilką, palieka avis ir
pabėga, o vilkas puola jas ir išvaiko. Samdinys pabėga, nes jis samdinys, jam
avys nerūpi. Aš - gerasis ganytojas: aš pažįstu savąsias, ir manosios pažįsta
mane, kaip mane pažįsta Tėvas ir aš pažįstu Tėvą. Už avis aš guldau savo
gyvybę. Ir kitų avių dar turiu, kurios ne iš šios avidės; ir jas man reikia
atvesti; jos klausys mano balso, ir bus viena kaimenė, vienas ganytojas. Tėvas
myli mane, nes aš guldau savo gyvybę, kad ir vėl ją pasiimčiau. Niekas neatima
jos iš manęs, bet aš pats ją laisvai atiduodu. Aš turiu galią ją atiduoti ir
turiu galią vėl ją atsiimti; tokį priesaką aš esu gavęs iš savojo Tėvo".
MINTYS PAMĄSTYMUI
Šis sekmadienis yra vadinamas Gerojo Ganytojo sekmadieniu, tačiau, ko
gero, būtų tiksliau jį pavadinti „avių sekmadieniu", nes Viešpaties Jėzaus
žodžiuose visų pirmiausia girdimas rūpestis ganomaisiais. Prisiminkime vartų
įvaizdį. Kristus sako: „Aš - avių vartai". Šis sulyginimas pasirinktas tikrai
neatsitiktinai, nes vartai gali būti atidaromi ir uždaromi. Jėzaus kalboje vartai
uždaromi prieš visus vagis ir plėšikus, tuo tarpu atsidaro, kai per juos žengia
tikras ganytojas. Vartai uždaromi tiems, kurie ieško tik savo garbės ir naudos,
o atveriami tiems, kurie stengiasi atsižadėti savęs vardan kitų, atiduoti save
žmonėms, o ganomiesiems užtikrina malonėmis gausų gyvenimą. Tai vartai, per
kuriuos patenkama į laisvę ir ganytojo artumą... Iš tiesų ganomieji pirmiausia
yra kviečiami patirti laisvę. Santykiai, kurie užmezgami tarp ganytojo ir jo
ganomųjų, yra ne tiek juridinis, apeiginis ar doktrininis, bet tikrai
gyvenimiškas ryšys. Nepakanka, kad ganytojas būtų įstatymiškai paskirtas.
Tikras ganytojas tokiu tampa tik tada, kai praeina pro vartus, kuriais yra pats
Kristus, o tai reiškia: priima Jo gyvenimo stilių, Jo elgesį ir yra
atpažįstamas bei priimamas ganomųjų. Tai yra būtina, nes ganytojo asmenyje turi
atsispindėti paties Jėzaus veidas, jo žodžiuose turi būti girdimas Dievo Žodis.
Labai svarbus yra ryšys tarp ganytojo ir ganomųjų: pasitikėjimas, artumas,
betarpiškumas, mokėjimas atiduoti save. Be to, ganytojas privalo mokėti
užtikrinti avių judėjimą. Iš tikrųjų Jėzaus kalboje svarbiausias momentas yra
ne avių įleidimas į aptvarą, o išvedimas iš jo. Gerasis Ganytojas išveda
savuosius, pats eina jų priekyje, juos saugo ir gina, o avys jį seka. Žodis
„išeiti" šiuo atveju tiesiogiai susijęs su laisve. Tikras ganytojas užtikrina
savo ganomiesiems laisvę, netgi stengiasi, kad jie taptų vis laisvesni,
nebijotų gyvenimo iššūkių ir drauge visuomet žinotų, kad su jais yra tas, kuris
visuomet juos gins ir saugos.
SKELBIMAI
-
Kviečiame
iki gegužės 1 d. dirbančiuosius apsilankyti parapijos raštinėje, kur parapijos
darbuotojas užpildys prašymą mokesčių inspekcijai, dėl 2 procentų gyventojų
pajamų mokesčio skyrimo statomai bažnyčiai.
-
Ateinantį
antradienį pradėsime gegužines pamaldas skirtas Švč. M. Marijos garbei. Jos
pravedamos tokia tvarka: 17.30 val. išstatomas Švč. Sakramentas, giedama
Marijos litanija, kalbama Šv. Bernardo malda. 18 val. švenčiamos šv. Mišios, po
kurių bus giedama giesmė „Sveika Marija Motina Dievo". Sekmadieniais Švč. M.
Marijos litanija bus giedama sumos - 10.30 val. šv. Mišių metu.
-
Gegužės
6 d., sekmadienį, švęsime Motinos dieną. Šv. Mišios už gyvąsias ir mirusias
motinas bus švenčiamos 8, 9, 10.30, 12 val.
-
Ateinantis
trečiadienis - parapijos ligonių diena. 18 val. švenčiamos šv. Mišios aukotojų
intencija už ligonius, norintiems teikiamas Ligonių sakramentas.
-
Ateinantys
penktadienis ir šeštadienis yra pirmieji mėnesyje, kurie skiriami Švč. Jėzaus Širdies
garbei ir Švč. M. Marijos garbei. Prieš šv. Mišias 17.30 val. bus pravedamos
priklausančios pamaldos. Šv. Mišios švenčiamos aukotojų intencija.
ŠVENTŲJŲ MINĖJIMAI
04.30 Šv. Pijus V, popiežius
05.01 Šv. Juozapas Darbininkas
05.02 Šv. Atanazas, vyskupas, Bažnyčios mokytojas
05.03 Šv. Pilypas ir Jokūbas, apaštalai