2012
06 24 Šv. Jono Krikštytojo gimimas (Kauno arkivyskupijos globėjas)
EVANGELIJA Lk 1, 57 - 66. 80
Ir vėl jis kalbėjo: „Su Dievo karalyste yra kaip su žmogumi, kuris beria
dirvon sėklą. Ar jis miega ar keliasi, ar naktį ar dieną, sėkla dygsta ir auga,
jam visiškai nežinant kaip. Žemė savaime duoda vaisių: pradžioje želmenį,
paskui varpą, pagaliau pribrendusį grūdą varpoje. Derliui prinokus, žmogus
tuojau imasi pjautuvo, nes pjūtis atėjo". Jėzus dar sakė: „Su kuo galime
palyginti Dievo karalystę? Arba kokiu palyginimu ją pavaizduosime? Ji - tarytum
garstyčios grūdelis, kuris, sėjamas dirvon, esti mažiausias iš visų sėklų
žemėje, bet pasėtas užauga, tampa didesnis už visas daržoves ir išleidžia
tokias plačias šakas, kad jo pavėsyje gali susisukti lizdą padangių
sparnuočiai". Daugeliu tokių palyginimų Jėzus skelbė žmonėms žodį, kiek jie
sugebėjo suprasti. Be palyginimų jiems jis nekalbėdavo, o savo mokiniams
skyrium viską išaiškindavo.
MINTYS PAMĄSTYMUI
Jau nuo I
a. po Kristaus Bažnyčia savo liturginiame kalendoriuje prisimena tiek angelo
žinią Zacharijui, tiek ir Jono gimimą būtent tomis dienomis. Apie Joną
Krikštytoją mums kalba ne vien tik Naujasis Testamentas, bet taip
nekrikščioniški šaltiniai. Žydų istorikas Juozapas Flavijus († 100), savo
veikale „Senovės Judėja", mums pristato Joną, kaip pamaldų ir dorybingą
mokytoją, kuris krikštijo prie Jordano upės, bet galiausiai buvo karaliaus
Erodo Antipos († 39) įsakymu įkalintas ir nukirsdintas Makeronto forte šalia
Negyvosios jūros. Tarp visų šventųjų, būtent jo globai yra skirta daugiausia
bažnyčių pasaulyje. Net dvidešimt trys popiežiai pasirinko jo vardą, kuris
išvertus iš hebrajų kalbos reiškia „Dievo malonė". Nusenę Jono tėvai jau
nebesitikėjo susilaukti kūdikio, nors ir pats būdamas kunigu tėvas Zacharijas,
buvo praradęs bet kokią viltį, jog jo maldos gali būti išklausytos. Tarp šios
nevilties ir liūdesio suskamba Dievo pažadas, priverčiantis visus suklusti ir,
gimus kūdikiui, vienas kitą klausinėti: Kaip manai, kas bus iš to vaiko? Jono
gyvenimas prašoka visus giminaičių lūkesčius. Jį norėjo pavadinti tėvo vardu,
Zachariju, tačiau, klausydama Viešpaties žodžio, prabyla motina: O ne, jis vadinsis
Jonas. Tiesa, jis nepasuko savo tėvo keliu, netapo kunigu, kaip kad būtų
reikalavusi tautos ir tikėjimo tradicija. Vienok, nežiūrint to, pats
Išganytojas pasakys, jog tarp gimusių iš moters nebuvo didesnio už Joną
Krikštytoją. Mes žinome, jog Jonas Krikštytojas tikrai vėliau tapo naujos eros
tikėjime skelbėju ir šaukliu. Kalbant apie Joną Krikštytoją, reiktų pripažinti,
jog jis niekaip neįtilpo į to laiko visuomenės nustatytus rėmus. Vienok nei jo
asketiškas gyvenimas, nei griežti reikalavimai, raginimai atsiversti jam
nesutrukdė atrasti, parodyti minioms ir nusilenkti pasaulio Išganytojui. Dievas
į pasaulį pašaukia žmogų ne tam, kad jis papuoštų praeitį, bet kad parengtų
ateitį. Bene sudėtingiausias dalykas šiame kelyje - tai paties žmogaus sugebėjimas
suvokti savo pašaukimą. Tik labai nedaug kam pavyksta iš tiesų išgirsti, kam jį
šaukia pasaulio Kūrėjas. Apie tuos žmones mes sakome, jog jie keičia pasaulio
veidą, nuskaidrina jį, veda žmones į šviesą. Jonas kviečia Krikštui, kaip
ženklui naujai pasišvęsti ir apvalyti savo gyvenimą prieš Dievą. Supraskime,
kad Dievui galima tarnauti tik pasišventus meilei ir tiesai.
SKELBIMAI
- Šiandien
švenčiame šv. Jono Krikštytojo atlaidus. Šv. Jonas Krikštytojas yra Kauno
arkivyskupijos globėjas, ta proga Kauno arkikatedroje bazilikoje 15 val. bus švenčiamos
iškilmingos šv. Mišios.
Eucharistijos liturgijai vadovaus Kauno arkivyskupas
metropolitas Sigitas Tamkevičius, kartu švęs arkivyskupijos kunigai.
-
Liepos 1 - 12 d.d. Žemaičių
Kalvarijoje vyks Didieji atlaidai.
Šventųjų
minėjimas
06.27 Šv. Kirilas Aleksandrietis, vyskupas,
Bažnyčios mokytojas
06.28 Šv. Ireniejus, vyskupas, kankinys
06.29 Šv. Petras ir Paulius, apaštalai
06.30 Pirmieji šventieji Romos Bažnyčios kankiniai