2008 09 14 XXIV -
sis eilinis sekmadienis metai A
ŠVENTOJO KRYŽIAUS IŠAUKŠTINIMAS
EVANGELIJA Jn 3, 13 - 17
Niekas nėra pakilęs į
dangų, kaip tik Žmogaus Sūnus, kuris nužengė iš dangaus.
Kaip Mozė dykumoje iškėlė žaltį, taip turi būti iškeltas ir Žmogaus
Sūnus, kad kiekvienas, kuris jį tiki, turėtų amžinąjį gyvenimą". - Dievas taip
pamilo pasaulį, jog atidavė savo viengimį Sūnų, kad kiekvienas, kuris jį tiki,
nepražūtų, bet turėtų amžinąjį gyvenimą. Dievas gi nesiuntė savo Sūnaus į
pasaulį, kad jis pasaulį pasmerktų, bet kad pasaulis per jį būtų išgelbėtas.
MINTYS
PAMĄSTYMUI
Šios dienos šventė primena istorinį įvykį,
kaip karalienė Elena, Konstantino, pirmojo krikščionių tikėjimą priėmusio
imperatoriaus motina, atrado Jeruzalėje Jėzaus nukryžiavimo vietą. Šią vietą,
nežiūrint, jog Romos imperija darė viską, kad tik ji būtų pamiršta, krikščionys
pamaldžiai saugojo tris šimtmečius. Kaip tik ten, atkasus kapą, karalienė Elena
rado kryžių su Šv. Rašte minimu užrašu, buvusiu virš Jėzaus galvos. Šis
atradimas sukėlė nepaprastą entuziazmą, ir krikščionys išvydo kryžių,
iškilmingai įnešamą į Jeruzalę. Mums gi šiandien tai sudaro progą rimtai
pamąstyti apie kryžių. Susidūrus su nekaltojo kančia, netikėta liga, ar kita
nelaime, bet kokie mūsų žodžiai tampa pernelyg menki, ir netgi Evangelijos
žinia tą akimirką atrodo neįtikinanti. Vienintelis tikras priekaištas Gerojo
Dievo įvaizdžiui, kurį mums atėjęs atskleidė Kristus, yra nekalto žmogaus
skausmas. Daugelis mūsų išgyvenamų skausmų atsiranda dėl neteisingai suprastos
ir panaudotos laisvės ar mūsų žmogiškos prigimties trapumo, tačiau matant
mirštantį kūdikį, susvyruoja net pats tvirčiausias tikintysis. Nerasime atsakymo
apie mūsų kančios prasmę. Šv. Rašte bus tik žodžiai apie tai, kad Dievas
pasiima ant savo pečių visą pasaulio skausmą ir taip tą pasaulį atperka.
Kryžius nėra skirtas aukštinimui, kančia nėra tai, kas Dievui patinka, ir savęs
sunaikinimas Jam nėra priimtinas. Kartais mes pernelyg puoselėjame savęs
sunaikinimo idėją, esančią katalikų tikėjime. Tai polinkis, uždarantis
krikščionį savame skausme ir verčiantis manyti, jog tokiu būdu jis priartėja
prie Dievo. Krikščionio džiaugsmas reiškia nugalėtą liūdesį, paliktą kryžių,
kuris yra nebereikalingas ir kaip tik tą, jau tuščią kryžių, mes ir aukštiname.
Kryžius yra ne Dievo kančios, o Jo meilės ženklas. Kryžius kiekvienam iš mūsų
apreiškia Dievo gerumą. Verta pastebėti, kad apaštalas Jonas Evangelijoje
nenaudoja žodžio „nukryžiuotas" Jėzų jis vadina „pakeltu". Iškeltas ant kryžiaus
Jėzus visus patraukia prie savęs. Nešti savo kryžių, reiškia: nešti į pasaulį
meilę. Šios dienos šventė mums yra proga pažvelgti į Dievo meilės didybę,
Dievo, kuris miršta iš meilės mums ir dėl mūsų, iškeltas, kad visi matytume Jį.
Tai akimirka, kai mes galime pamatyti Dievo veidą... Todėl visiems, garsiai
išrėkiantiems Dievui savo skausmą, galima pasakyti: savo skaudžios maldos
pabaigoje mes išvysime ne akliną sieną ar akmeninį veidą, bet Dievą, mirštantį
dėl mūsų. Ir tada galime pasirinkti: ar piktžodžiausime ir kaltinsime Jį dėl
savo vargų, ar - jei mums tai bus suteikta - liksime apstulbę, kaip
nukryžiuotas galvažudys, kuris nesugebėjo atsispirti neįmanomai Dievo meilei.
Viskas čia: kryžius, parodantis, kaip Dievas myli...